Susisiekite: +37060889660
Lithuanian English

Kedrų riešutai – sveikatos ir naudingųjų medžiagų šaltinis

Kedrų riešutai – sveikatos ir naudingųjų medžiagų šaltinis

Kedro riešutai ir jų kulinarinė istorija siekia tūkstančius metų, o apie juos užsimenama net Biblijoje. Senajame Testamente rašoma: „Aš esu tarsi žalias kėnis. Iš manęs radosi tavo vaisius. „Huffpost“ puslapyje rašoma, kad biblijos tyrinėtojai mano, jog ši ištrauka yra būtent apie pušį ir jos vaisius – kedro riešutus.

Kas yra kedro riešutai?

Kedro riešutai yra valgomos pušų sėklos, pasislėpusios medžių kankorėžiuose. Šių sėklų išrinkimas yra sunkus ir sudėtingas, todėl nenuostabu, kad jos daug kainuoja. Nepaisant sudėtingo išgavimo, kedrų riešutai yra labai maistingi, kupini vitaminų, mineralų ir antioksidantų. Visos šios naudingosios medžiagos yra labai naudingos žmogaus organizmui, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.

Kedro riešutai pilni antioksidantų

Kaip jau minėta straipsnio pradžioje, kedro riešutuose yra daug vitaminų, kurie gali padėti stiprinant žmogaus organizmą. Pavyzdžiui, riešutuose esantis manganas yra būtinas centrinės nervų sistemos veiklai bei geresniam vitamino B1, geležies bei vario pasisavinimui.

Sibiro riešutuose taip pat gausu vitaminų B ir E. Pastarasis saugo odos jaunystę, neleidžia formuotis uždegimams, reguliuoja kraujo krešėjimą, padeda išlaikyti plaukų bei nagų stiprumą. Verta paminėti, kad vitamino E koncentracija riešutuose yra 5 kartus didesnė nei alyvuogių aliejuje. B grupės vitaminai, esantys pušų sėklose padeda normalizuoti nervų sistemos veiklą, gerina darbingumą, stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą.

Kedro riešutai gali sumažinti širdies ligų riziką

Remiantis atliktais tyrimais, vartojant kedrų riešutus 5 kartus per savaitę, galima sumažinti mirties nuo širdies ligų riziką. Kaip ir daugelis kitų riešutų, kedrų riešutuose esantys mononesotieji riebalai, magnis ir vitaminas E prisideda prie širdies stiprinimo.

Kedro riešutuose gausu gerųjų kalorijų

1/4 stiklinės kedro riešutų apytiksliai turi 380 kalorijų. Tai nėra tuščios ar blogosios kalorijos, anaiptol, tai  gerosios! Kedruose gausu sveikų riebalų, ląstelienos, baltymų, vitaminų ir mineralų.

Lyginant su kito tipo užkandžiais riešutai yra ne tik maistingesni, bet ir greičiau suteikia sotumo jausmą. Taigi, vartojant kedrų riešutus jūs galimai suvartosite mažiau kalorijų.

Kedro riešutai apsaugo nuo kognityvinės disfunkcijos

Ne paslaptis, jog visi riešutai teigiamai veikia kognityvinę funkciją. Valgant riešutus net iki 35 procentų sumažėja Alzheimerio ligos atsiradimo rizika. Rekomenduojama riešutus valgyti ne mažiau kaip penkis kartus per savaitę.

Kedro riešutų įtraukimas į dietą

Ar esi gaminęs pesto padažą? Kedro riešutai yra vienas pagrindinių ir svarbiausių itališko pesto padažo ingredientų, kurį galima vartoti kartu su makaronais, užsitepant ant skrudintos duonos ir pagardinti sriubą. Taip pat traškūs skrudint kedro riešutai labai paskanina makaronų patiekalus, žalias salotas, kremines sriubas. Be to, riešutai tikrai praturtins sausų vaisių ir riešutų mišinį.

Jei susidomėjai ir nusprendei pabandyti kedro riešutus, tai gali padaryti įsigydamas juos moontaste.lt internetinėje svetainėje.

Dalintis:
Rašyti komentarą
Rašyk
Skambink